אוורור נכון של מבנה

לא פעם קורא שיושבים באולם או בית כנסת, ולאורך זמן מרגישים כאבי ראש או מחנק, זאת למרות שמערכת מיזוג אוויר פועלת החדר, ולפי טכנאי מיזוג עובדת כמו שצריך.

כאשר אנו יושבים בחלל כל שהוא, אנו פולטים לחות (מזיעים) מהגוף, גם אם אנו לא מזיעים בפועל. כמו כן אנו פולטים פחמן דו חמצני CO2 כאשר אנו נושמים. חוסר אוורור גורם לעלייה ברמת הלחות בחלל וכן ברמת הפחמן דו חמצני.

תחושות של כאבי ראש ומחנק נובעות מחוסר אוורור ועלייה ברמת הפחמן דו חמצני שאנו פולטים בנשימה ובעליית הלחות. או במילים אחרות חוסר באוויר חוץ.

מערכת מיזוג אוויר תקינה, מותאמת לפליטות החום בחלל בהתאם לפעילות ולציוד בחלל וכן לכמות האנשים ששוהים בחלל. אוויר חוץ שמסופק לחלל תואם את כמות האנשים והפעילות שלהם בחלל. שילוב את אוויר חוץ למערכת המיזוג, מאפשר את תנאי נוחות, הכוללים טמפרטורה ולחות נאותים לפי דרישת הלקוח.

מהנדס מיזוג אוויר במרכז, איציק נוריאל תכנון ויעוץ יתכנן עבורך מערכת מיזוג אוויר יעילה, שתתאים לפעילות בחלל ולאפיון המערכת שתבוצע בשיתוף עם המזמין. מערכת מותאמת בדיוק ולא יותר מידי גדולה או קטנה מידי.

פינוי עשן

בחל מבנה ציבורי מעל 500 מ"ר נדרש להתקין מערכת לפינוי עשן. תכנון מערכת פינוי עשן קריטי לשמירה על חיי האנשים בחלל, באירוע של שריפה חו"ח.

תכנון מערכת פינוי עשן לפי תקן  הינו תנאי הכרחי להצלת חיים באירוע של שריפה חו"ח. מערכת פינוי עשן, הינה מערכת נוספת שמתוכננת לצד מערכת מיזוג אוויר. שתי המערכות צריכות להיות מסונכרנות בעבודה בהתראת אש.

תכנון נכון יבטיח את התאמת המערכת לחלל וכן את הסנכרון בין מערכות פינוי עשן ומיזוג אוויר.

פינוי עשן מחניונים

כל חניון תת קרקעי שאין לו חלונות לאוורור, מחויב במערכת פינוי עשן מאולץ עם מפוחים שעומדים בדרישות תקן ישראלי 1001. אם החניון מעל 400 מ"ר נדרש לתכנן גם מערכת גלאי פחמן חד חמצני CO לאוורור החניון בימי שיגרה. מערכת פינוי עשן צריכה לעבוד בסנכרון עם מערכת גלאי CO.

בחניונים שהם מעל קומה אחת, נדרש גם לספק אוויר מהחוץ אל קומות החניון.

תכנון מערכות פינוי עשן חייב להתבצע ע"י מהנדס מיזוג אוויר. איציק נוריאל תכנון ויעוץ יבצע את התכנון בהתאם לתקן וכן ייתן אישור על תקינות המערכת לפי דרישת כיבוי אש.

אוורור נכון של מבנה

לתיאום פגישת ייעוץ והתרשמות:

מאמרים נוספים

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר