מערכות פינוי עשן

במקרה של שריפה, הסכנה הממשית אינה טמונה באש עצמה בלבד אלא גם העשן והגזים הרעילים שנפלטים ממנה. למעשה, 90% מהקורבנות במקרי שריפה נפגעים כתוצאה מהעשן ולא מהשריפה עצמה. משום כך, קיימת חשיבות רבה להתקנה של מערכות פינוי עשן במבנים שתפקידם לסלק את העשן הרב שנוצר באופן מהיר ויעיל. איציק נוריאל – מהנדס מערכות מיזוג אוויר בעל שנים של ניסיון בהתקנת מערכות מסוג זה. פנו אליו לייעוץ והכוונה שלטווח הרחוק יתבטאו בהצלת חיים של ממש!

מהם היתרונות בהתקנת מערכות פינוי עשן?

פינוי העשן לא רק מוציא את העשן מהמבנה בצורה יעילה ובטוחה, אלא גם יוצר אזורים שהשהייה בהם בטוחה בזמן השריפה ומתבצע תהליך של ניהול עשן. במילים אחרות – אתם שולטים בעשן ולא הוא בכם. המשמעות היא שפינוי עשן הוא מטרה עליונה לצד כיבוי האש, הן כדי למנוע נזקים ברכוש ובעיקר כדי למנוע נזקים בנפש. מערכת פינוי עשן מופעלת באמצעות מנגנונים חשמליים שמעצם פעולתם ניתן ליהנות מיעילות, בטיחות ופעילות תקינה של המערכת באופן שוטף. נציג את היתרונות בקיומה של מערכת מסוג זה במבנה:

  • שליטה ובקרה על קווי ההזנה של מנועי המערכת.
  • גיבוי מלא בזמן הפסקת חשמל.
  • עמידה בתקני כיבוי אש מה שמבטיח בטיחות מלאה.

מעבר לכך חשוב שהמערכת לפינוי עשן תכלול גם מערכת אוורור על מנת לאפשר תנועת אוויר חופשיה ופיזור אוויר אופטימלי, בכמות הרצויה ובכיוון המדויק.

בטיחות בזמן חירום ויעילות בזמן שיגרה

מערכות פינוי עשן הינן קריטיות להצלת חיי אדם ורכוש וכבר הפכו לסטנדרט בארצות רבות בעולם. הן מאפשרות גמישות יתרה, נוחות מירבית וחיסכון כלכלי. בנוסף, יש לזכור כי מערכת זו יכולה גם לאפשר אוורור טבעי של הבניין במהלך היום ללא קשר למקרה של שריפה. ללא ספק מערכות פינוי עשן הולכות והופכות לסטנדרט המקצועי ותופסות את מקומן כפתרון המועדף על בעלי בניינים. לקבלת ייעוץ מקצועי ומפורט פנו אל איציק נוריאל – שילוב של ניסיון רב שנים, מקצועיות בלתי מתפשרת ושירות אישי יובילו אתכם לקבלת המענה בצורה הכי אופטימלית עבורכם.

תכנון מערכות פינוי עשן

במקרה של פריצת שריפה בין אם מדובר בעסק שלכם או במבנה בו אתם שוהים, הדבר החשוב ביותר לו אתם צריכים לדאוג הוא בטיחות כל השוהים במקום. לכן יש להתכונן לתרחישים של שריפה כבר בשלב הקמת המבנה ולהתקין מערכת לפינוי עשן. החוק מחייב התקנה של מערכת פינוי עשן בכל מבנה מכל סוג שהוא, לכן רצוי שתבצעו את כל הבדיקות האפשריות על מנת לזכות בראש שקט וללא דאגות. תכנון מערכות פינוי עשן חובה שיעשה בצורה יסודית ואחראית, פנו אל איציק נוריאל תכנון ויעוץ בע"מ, בעל ידע וניסיון בתחום, מתקין מערכות מסוג זה בצורה המקצועית והבטיחותית ביותר שיש.

תכנון מערכות פינוי עשן – מניעת סכנה במקרי חירום

אחת מדרישות בטיחות באש בחללים מעל 500 מ"ר או חללים לאחסון חומרים דליקים, זה פינוי עשן מאולץ. תכנון מערכות פינוי עשן דורש עמידה בתקנים כדוגמת ת"י 1001 על חלקיו השונים. מערכות פינוי עשן המותקנות במבנה עושות פעולה חשובה ביותר לטובת בטיחות הנוכחים בו. המפוחים יונקים את העשן מהחלל. וכך החלל הופך להיות נקי מעשן וכך ניתן לצאת מהמבנה בצורה בטוחה וללא כל פגע. מערכות שחרור עשן במבנים גדולים כוללות שילוב בין מפוחים המכניסים אוויר צח לתוך המבנה, לבין מערכות שאיבה של האוויר מתוך המבנה אשר יכולות למשוך החוצה את חלקיקי העשן. כמו כן פעולות אלו חייבות לעשות בזהירות על מנת שלא ללבות את האש ולהגיע למצב של סכנה ממשית.

פינוי עשן במבנים – בטיחות מעל לכל!

אף אחד מאתנו לא רוצה להיקלע למצב סכנה בעסק, מפעל או במבנה בו הוא שוהה, בטח אם הוא מעסיק עובדים בתוכו. על כן כשמדובר בבטיחות, אין פשרות. כבר בשלב תכנון המבנה יש לפנות לגורם מקצועי בתחום המיזוג שידע לתת פתרונות פונקציונליים ולא פחות חשוב מכך – בטיחותיים. איציק נוריאל, מנוסה בתחום מיזוג אוויר, מתכנן ומייעץ מזה שנים רבות בכל הקשור במערכות מיזוג אוויר ופינוי עשן. פנו גם אתם לקבלת ייעוץ מקצועי ואדיב המותאם לצרכים שלכם.

מדוע נדרשת מערכת לפינוי עשן?

כידוע, הגורם מס' 1 לפגיעות בזמן שריפה, הוא העשן. העשן שנוצר בתהליך השריפה צורך את החמצן באוויר, ואנשים שנמצאים בחלל נחנקים כתוצאה מחוסר חמצן. כדי למנוע את הפגיעה, מתקינים מערכת מפוחים לפינוי עשן, שבזמן אירוע אש נכנסות לפעולה, וכך מאפשרות לייצר מעבר נקי מעשן ולאפשר מילוט. איציק נוריאל, מנוסה בתחום מיזוג אוויר, מתכנן ומייעץ מזה שנים רבות בכל הקשור במערכות מיזוג אוויר ופינוי עשן. פנו גם אתם לקבלת ייעוץ מקצועי ואדיב המותאם לצרכים שלכם.

אישור תקינות מערכות שחרור עשן

הדבר החשוב ביותר שיש לדאוג לו בעת שריפה במבנה הוא לוודא שהשוהים במקום ינשמו אוויר נקי עד לרגע החילוץ, לכן חובה לבצע בדיקה של המערכות על מנת לקבל אישור תקינות מערכות שחרור עשן. מערכות אלה יונקות את העשן והאוויר החם, פולטות אותו החוצה ובכך מבטיחות שבעת שריפה ניתן יהיה לנשום באופן תקין וללא פגע. להתקנה מקצועית של מערכת שחרור עשן פנו אל איציק נוריאל, מומחה בתחום מיזוג האוויר, בעל נסיון, ידע ושירות מקצועי ואדיב, כל אלה יעניקו לכם ראש שקט בכל הנוגע לבטיחות שלכם במבנה.

אישור תקינות מערכות שחרור עשן –  פעולה מצילת חיים

מערכות שחרור עשן חשוב שיעמדו בכל התקנים הישראליים המחמירים ביותר מהסיבה הפשוטה שהן יכולות להציל חיים. בין אם מדובר במבנה קטן יחסית ובין אם במבנה או מפעל גדול, יש לבצע את הבדיקות הנדרשות לפי דרישות התקן וכן ראשות הכיבוי. הבדיקה חייבת להתבצע ע"י מהנדס שמכיר את דרישות התקנים. איש מקצוע מנוסה צריך להגיע למקום בו רוצים להתקין את המערכת מבעוד מועד ולכלול בשירות:

  • ייעוץ מקצועי ובדיקת השטח טרם ההתקנה – חשיבות פעולה זו הינה גבוהה מאוד והיא הכרחית על מנת לבצע את ההתקנה בצורה יסודית ותקינה.
  • התקנת המערכת במבנה – ביצוע ההתקנה מחייב מקצועיות וידע. בהתקנות מסוג זה אין להקל ראש! ולכן חשוב שיתבצעו בקפידה ותוך היצמדות לתקנים הנדרשים.
  • ביצוע בקרה על ההתקנה ופיקוח על הנעשה בשטח.

שירות אדיב ומקצועי ללא פשרות

אישור תקינות מערכות שחרור עשן חשוב שיתבצע על ידי איש מקצוע איכותי ואמין. לכן אם אתם מתכוונים להתקין מערכת כזו במבנה כלשהו כדאי שתפנו אל איציק נוריאל, מהנדס מערכות מיזוג אוויר הפועל בתחום מערכות ומיזוג אוויר על כל רבדיו מזה שנים רבות. כך שאתם יכולים להיות בטוחים שלכל פרוייקט הוא יגיע מצוייד בנסיון שצבר במהלך השנים בתחום. דבר חשוב לא פחות הוא השירות האיכותי והליווי הצמוד שתקבלו מהרגע הראשון, שיתבטא בסופו של דבר בהקניית ביטחון וראש שקט ואף בהצלת חיים של ממש. פנו עוד היום!

לתיאום פגישת ייעוץ והתרשמות:

מאמרים נוספים

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר